اکروتیک

آموزش بهینه سازی سایت و سئو (SEO)

آموزش بهینه سازی سایت و سئو (SEO)

وب سایت اکروتیک ارائه کننده انواع آموزش های سئو و بهینه سازی سایت برای نتایج جستجو

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
پیوندها

چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم

يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۰۶ ق.ظ

چگونه نرخ کلیک یا این که CTR خود را افزایش دهیم چنانچه قصد دارید همگام کلیدی الگوریتم ها و آپدیت های تازه وب سایت گوگل حرکت کرده، سئو سایت خویش را تقویت نمایید و منزلت بهتری نسبت به رقبا به دست آوردن کنید باید به CTR یا نرخ کلیک اعضا در نتیجه های وب سایت گوگل دقت ویژه ای داشته باشید. در مقالات پیشین به الگوریتم RankBrain و اثر گذاری آن بر سئو سایت اشاره کردیم که مهمترین ابزار گوگل برای اعمال تاثیر نرخ کلیک بر درجه بندی نتیجه های است. در این نوشته تلاش میکنیم نخست بدانیم CTR چیست و پس از آن ترفند های ارتقا نرخ کلیک را به شما تدریس میدهیم. CTR چیست؟ قبل از تعریف و تمجید دقیق تر می بایست بدانیم CTR مخفف چیست. این عبارت از ادغام سه کلمه Click Through Rate تشکیل شده است که نزدیک ترین ترجمه در گویش پارسی برای آن می‌شود نرخ کلیک. زمانیکه یک عضو در موتور جستجوی وب سایت گوگل جستجو مینماید نتایج متفاوتی را بازدید میکند. حساس مشاهده لیست نتایج تصمیم می گیرد که بر روی کدام یک از آن‌ها کلیک کند. نرخ کلیک در واقع درصدی از کاربران هست که در نتیجه های کاوش بر بر روی پیوند سایت شما کلیک میکنند. تعداد کلیک کاربران بر بر روی سایت شما تقسیم بر تعداد سناریو کاغذ شما به کاربران (impression) را CTR می نامیم. میزان CTR برای هر واژه و کلمه دکمه و هر برگه مختلف است. بعنوان مثال ممکن است CTR شما برای کلمه تدریس بهینه سازی سایت SEO 10 % باشد ولی برای عبارت آموزش بهینه سازی سایت رشته ای 18 % باشد و هر دو عبارت به یک صفحه از وبسایت منتهی شوند. اطلاعات مربوط به نرخ کلیک را میتوان در ابزار وب سایت گوگل سرچ کنسول به دست آورد. در بخش Performance دیتاها دقیقی از آمار سناریو سایت شما در هر کلمه، تعداد کلیک و در غایت CTR ارائه میشود. نمایش آمار جستجو، کلیک و CTR در نرخ کلیک کاربران همینطور یک عدد CTR میانگین به جهت هر کاغذ از سایت شما محاسبه میشود که متوسط CTR تمام کلماتی هست که مهم جستجوی آنها صفحه شما در نتیجه ها جستجو سناریو دیتا میشود. آموزش ویدئویی: CTR چیست و چه کاربردی دارد؟ نمایشگر ویدیو 00:00 08:57 زمانیکه یک کاربر در موتور جستجوی گوگل جستجو مینماید نتیجه های متفاوتی را مشاهده میکند. حساس تماشا لیست نتیجه های تصمیم می گیرد که بر بر روی کدام یک از آنان کلیک کند. نرخ کلیک در واقع درصدی از کاربران میباشد که در نتیجه ها کاوش بر روی لینک وب سایت شما کلیک میکنند. Impression چیست؟ Impression به معنا حضور شما در نتیجه ها جستجو است. هر زمانه که یک کاربر عبارتی را در گوگل کاوش می کند برای کل نتیجه های موجود در صفحه یک Impression تصویب میشود. حتی در صورتی که شما در باکس های ویژه مانند سناریو نقشه یا این که سناریو تصاویر حضور داشته باشید یک impression برای شما نظر میشود. در صورتی که شما در انتهای ورقه دوم نتیجه ها گوگل باشید ولی عضو به همین برگه مراجعه نکند به جهت شما Impression تصویب نمی شود اما در صورتی که کاربر وارد کاغذ دوم شود حتی اگر تا پایین کاغذ اسکرول نکند که نتیجه شما را تماشا کند برای شما impression نظر میگردد. یک عدد از مهمترین دغدغه های ما در بهینه سازی سایت SEO گزینش مقدار دقیق جستجوی یک واژه است. به جهت همین عمل ابزارهای متفاوتی نظیر keyword planner و kwfinder به کارگیری میشود ولی هیچ کدام توانا به اعلام یک عدد ظریف نیستند. زمانیکه در یک کلمه هدف به برگه نخستین وب سایت گوگل میرسیم مهم هر جستجوی اعضا در نتیجه های اکران داده شده و در سرانجام آمار Impression وب سایت ما دقیقا برابر حیاتی تعداد جستجوی آن واژه و کلمه خواهد بود. به همین ادله وصال به کاغذ اول وب سایت گوگل علاوه بر این‌که در جذب مخاطب اکثر به ما امداد می نماید دسترسی به منابع ارزشمندی مثل تعداد جستجوی لغات و تنوع کلمات جستجو شده را هم فراهم میکند. CTR میانگین براساس درجه بندی google به طور میانگین هر رتبه در نتیجه ها وب سایت گوگل % مشخصی از کلیک کاربران را به خود اختصاص میدهد. بیشترین CTR معمولا مربوط به جایگاه یک google میباشد که در اکنون حاضر در دسکتاپ نزدیک به 32 درصد و در گوشی 24 % است. دقت کنید که این یک عدد میانگین جهانی می باشد به این معنی که برای تمام لغت ها و تارنما ها. در عاقبت ممکن هست شما سکو یک گوگل باشید اما CTR شما بیش از 80 درصد و یا این که حتی کمتر از 20 % باشد. نمودار زیر عدد میانگین CTR برای جایگاه بندی نتایج گوگل را در نوامبر 2017 و در دو ورژن تلفن همراه و دسکتاپ سناریو میدهد. همانطور که در نمودار مشخص میباشد جایگاه ۱ وب سایت گوگل جمعا به میزان رتبه های 2 تا 5 بازدیدکننده جذب مینماید و همین دستور دارای به دست آوردن مرتبه یک وب سایت گوگل را نمایش میدهد. نمودار متوسط CTR براساس جایگاه در وب سایت گوگل طی دو سال آخر google ابزارهای متمایز مانند نقشه گوگل، سناریو اخبار، rich snippets و … را معرفی کرده می باشد که هرکدام فضایی از صفحه نتیجه ها کاوش را به خود اختصاص میدهند. علاوه براینها باید تبلیغات وب سایت گوگل را نیز به همین لیست طولانی تر کرد زیرا عملا جایگاه جایگاه ۱ و نرخ کلیک را ذیل تاثیر قرار میدهد. اثر گذاری تبلیغات وب سایت گوگل بر نرخ کلیک یا CTR آمارها حاکی از آن هست که طی صرفا دو سال ارزش رتبه ۱ وب سایت گوگل ۳۷ % کاهش داشته است. یعنی در صورتی که دو سال پیش رتبه ۱ بودید نسبتاً ۵۰ درصد اعضا را به خویش جذب میکردید اما امروز همین عدد به نزدیک ۳۲ درصد کمتر پیدا کرده است. در درمقابل البته آمار کاوش در وب سایت گوگل رشد دیده گیری داشته و تعداد جستجوها نسبت به دو سال پیش بسیار عمده شده است. به چه صورت نرخ کلیک و CTR خویش را افزایش دهیم زمانیکه کاربر لینک و پیوند وبسایت شما را در نتایج کاوش تماشا میکند، زمان کوتاهی به جهت تصمیم گیری در گزینه آنکه این تارنما متناسب با نیاز او می باشد صرف کرده و تصمیم میگیرد که بر روی آن کلیک کند یا این که نه. به جهت آنکه در همین زمانه کوتاه بر روی ذهن مخاطب اثر گذاری مثبت ساخت نمایید یکسری فضای مناسب در اختیار دارید که در تصویر تحت اکران داده شده است. ارتقاء نرخ CTR دارای تکنیک های بهینه سازی سایت برای google 1- عنوان صفحه در نتیجه های جستجو تیتر هر صفحه از سایت شما بوسیله تگ title که در هدر برگه قرار دارد گزینش میشود. پیش از این مقاله ای به جهت تدریس بهینه سازی سایت تیتر کاغذ منتشر کرده ایم که می تواند برای شما جالب باشد. اما در این بخش در آیتم بهینه سازی سایت برای google عنوان حرف نمیکنیم بلکه قصد داریم شانس کلیک را ارتقا دهیم. به طور میانگین فضای موجود برای تیتر در نتیجه های جستجو ۷۰ کاراکتر هست که به شما اجازه می دهد از عبارات جذابی در آن استفاده کنید. بعضا کلمات هستند که در فضای وب رواج یافته و نشان دهنده یک مضمون‌ مشخص به کاربر هستند. به طور معمول درصد بیشتری از کاربران دارای دیدن همین کلمات در تیتر کاغذ بر روی آن کلیک میکنند. به جهت مثال می توان به عبارات پایین اشاره کرد. امروز، این حالا، سریع، قدم به قدم، آسان، ساده، ارزان، رایگان، چیست و … به کارگیری از همین لغت ها در عنوان ورقه کلمه ها جذاب بسته به گونه کسب و فعالیت شما و هدف مخاطب از کاوش مختلف است. به جهت رسیدن به جذاب ترین کلمات سفارش می‌کنیم در آغاز چه تیتر متفاوت را طراحی کرده و در بازه های یک هفته ای از آن ها استعمال کنید. تحلیل نرخ کلیک اعضا در همین بازه ها به شما نشان می‌دهد که چه کلماتی بیشترین جذابیت را از دید اعضا داشته اند. به تصویر تحت اعتنا کنید، چه عبارتی بیشتر از کلیه اعتنا شما را به خویش جلب میکند؟ گزینش تیتر مطلوب بر نرخ کلیک یا این که CTR کاغذ اثر گذاری مثبت دارااست 2- بهینه سازی اکران توضیحات متا در نتیجه های کاوش توضیحات متا دقیقا ذیل عنوان سناریو دیتا می گردد و فضایی بزرگتر البته دارای فونت کوچکتر در اختیار شما قرار میدهد. به طور میانگین تعداد کاراکترهایی که در بخش توضیحات اکران داده می شود 168 کاراکتر می باشد البته دارای دقت به عبارت کاوش شده و محتوای صفحه ممکن می باشد google متنی کوتاه تر و یا این که حتی بلندتر را به کاربران نمایش دهد. هنگام تالیف توضیحات متا عملکرد کنید توصیفی ظریف از محتوای کاغذ در اختیار او قرار بدهید و اهمیت به کار گیری از جملات جذاب او را به مطالعه نوشته تمام صفحه ترغیب کنید. بعنوان نمونه چنانچه در توصیف کالا خویش بنویسید “به ملازم هدیه ویژه” یا این که “همراه اصلی ویدئوی آموزشی” بخت شما به جهت تعیین بوسیله عضو اکثر خواهد شد. توصیه میکنم به جهت فهم و شعور خوبتر مقاله بهینه سازی سایت توضیحات متا را مطالعه کنید. تصویر تحت مثال ای جالب از به کارگیری ادبیات مناسب زمان نگارش توضیحات کاغذ است. توضیحات متا فضای قابل قبولی به جهت جلب دقت کاربر و ترغیب به کلیک هست 3- استعمال از علامت گذاری استاندارد یا Schema احتمالاشما نیز هنگام جستجو در نتیجه ها وب سایت گوگل وب سایت هایی را بازدید کرده اید که در کنار عنوان و توضیحات اطلاعات تکمیلی هم به کاربر نمایش میدهند. معروف ترین نمونه علامت گذاری استاندارد به سیستم امتیازدهی مربوط میگردد که ه رخ ستاره های رنگ زرد رنگ در نتیجه های جستجو سناریو داده میشود. به کار گیری از این ابزار به شما امداد میکند دقت کاربر را جلب کرده و CTR خویش را بهبود دهید. البته علامت گذاری ها فقط محدود به اکران ستاره نمی باشد و براساس جور محتوا میتوان نوع های متمایز از آن را استفاده نمود. به عنوان نمونه تصویر پایین روش نمایش تارنما آکادمی وبسیما در عبارت “کتاب های سئو” است. به لحاظ شما این شیوه نمایش چقدر بر نرخ کلیک کاربران و ترغیب آن‌ها برای ورود به برگه تاثیرگذار است؟ علامت گذاری استاندارد امداد می کند شیوه سناریو در نتیجه ها جستجو را بهبود دهیم استانداردها و ترفند های مربوط به نماد گذاری استاندارد را به صورت تام و کاربردی در کارخانه تدریس بهینه سازی سایت تکنیکال ارائه میکنیم. آیا ارتقا CTR بر SEO تاثیرگذار است؟ بله، ارتقاء نرخ کلیک شما بر سکو بندی نتایج وب سایت گوگل تاثیر خواهد داشت. ولی در گزینه همین اثرگذاری نقاط نظرات متفاوتی در در میان متخصصین بهینه سازی سایت وجود دارد اما کلیه کسانی که در همین حوزه فعالیت میکنند معتقد هستند که ارتقا نرخ CTR یکی از مهمترین وظایف ما به جهت بهبود بهینه سازی سایت برای گوگل تارنما است. زمانیکه نرخ کلیک شما در مقایسه کلیدی جایگاهی که دارید فراتر باشد گوگل اساسی استعمال از الگوریتم RankBrain مقام شما را بهبود خواهد داد. بعنوان نمونه خیال نمایید شما در جایگاه 3 گوگل هستید، این رتبه به طور متوسط 9 درصد از کاربران را به خود جذب میکند. البته لینک و پیوند شما به دلیل جذابیت تیتر و توضیحات خویش نزدیک به 15 درصد از مخاطبین را ترغیب به کلیک میکند. همین عدد نزدیک به درصد کلیک درجه دو google است. در صورتی که سکو دوم جذابیت ضروری را برای اعضا نداشته باشد پس از مدتی گوگل جای همین دو لینک و پیوند را مهم نیز عوض خواهد کرد. حتی درصورتیکه مقام شما بهبود نیابد شما میتوانید اهمیت همان مرتبه بازدیدکننده بیشتری کسب کنید. تصویر نمایید که روزانه 1000 نفر عبارت آیتم حیث شما را جستجو می‌نمایند و 10 % آنان شما را انتخاب میکنند. اکنون اکر نرخ کلیک یا این که CTR شما به 20 درصد افزایش یابد عملا بازدیدکنندگان شما دو برابر خواهد شد. ارتقا تعداد بازدیدکننده و بهبود سکو در نتایج گوگل، موجب می‌گردد که ارتقاء CTR تارنما یک عدد از تکنیک های مضاعف ک ارتقاء CTR تارنما کلیدی استعمال از ربات یکی از اولین طرز هایی که به ذهن متخصصین بهینه سازی سایت SEO می رسد ساخت کلیک های غیرواقعی به جهت وبسایت است. چنانچه حقیقتا نرخ کلیک می تواند بر درجه بندی وب سایت گوگل تاثیر گذار باشد میتوانیم ربات هایی طراحی نماییم که کلیدی IP های متعدد کلمه مورد نظر ما را کاوش کرده و بر روی وبسایت ما کلیک کنند. کلیدی این کار CTR ما به شدت بالا میرود. خوشبختانه (یا احتمال دارد متاسفانه) همین تکنیک نه صرفا تاثیری بر بهبود جایگاه شما نخواهد داشت بلکه ممکن است موجب از دست رفتن رده فعلی و جریمه شما توسط گوگل شود. وب سایت گوگل الگوریتم های پیچیده و قدرتمندی به جهت تشخیص ربات از عضو دارااست که به او اجازه میدهد به راحتی همین رفتار را شناسایی کند. اطلاعاتی مثل محل جغرافیایی، سوابق اکانت گوگل، کاوش های گذشته و … که به جهت یک ربات قابل تعریف‌و‌تمجید نیستند. علاوه براین همواره در مقالات آموزش بهینه سازی سایت تاکید کرده ایم که تکینک های فریبنده یا این که همان بهینه سازی سایت SEO کلاه سیاه در کوتاه مدت ممکن میباشد تاثیر مثبتی بر فرآیند کاری شما داشته باشند البته در درازمدت جراحت های جدی به سئو تارنما شما وارد میکنند. ممکن است تصور کنید که حیاتی به کارگیری از نیروی انسانی واقعی و مهم اکانت های وب سایت گوگل می توان همین خلق و خوی را شبیه سازی کرد. بله در صورتیکه کاربران واقعی این اخلاق و رفتار را انجام دهند می تواند بر رتبه شما تاثیرگذار باشد ولی این تعداد کاربر را از کجا به دست می آورید؟ بعضا عبارات با ارزش ممکن میباشد در روز هزاران بار کاوش شوند و عده آوری همین تعداد نیروی انسانی به جهت اثرگذاری ب اگر تجربه ای از بهبود جایگاه خویش اهمیت ارتقا نرخ CTR یا این که حتی از دست رفتن جایگاه به ادله نرخ کلیک ذیل دارید کلیدی ما در میان بگذارید. مشاورین وبسیما جواب گوی پرسش ها شما خواهند بود. سوالات رایج کلمه CTR مخفف چیست؟ مضمون‌ CTR مخفف سه کلمه Click Through Rate می باشد که به مضمون‌ % کلیک بر روی برگه شما به نسبت تعداد سناریو در نتایج کاوش است. بهترین جایگزین برای همین کلمه در لهجه پارسی نرخ کلیک کاربران است. چه فاکتورهایی بر افزایش CTR تاثیرگذار هستند؟ زمانیکه در ورقه نتایج کاوش و در دیدرس اعضا قرار میگیریم زمان کوتاه به جهت جلب دقت و ترغیب آن ها به کلیک خوا هیم داشت. شیوه سناریو ما در این زمان به عنوان و توضیحات ورقه و اما استفاده از Rich Snippets بوسیله علامت گذاری استاندارد وابسته خواهد بود. ارتقا CTR بر مرتبه بندی ما در نتیجه های تاثیرگذار است؟ هم بله هم نه! ارتقا نرخ CTR مستقیما بر آمار تماشا وبسایت ما تاثیرگذار خواهد بود و موجب میگردد سهم بیشتری از کاربران را به وب سایت خود جذب کنیم. بالا رفتن همین عدد به google نشان می‌دهد که برگه ما برای کاربران جذاب بوده و هدف حیاتی وب سایت گوگل نیز جلب رضایت اعضا است. در نتیجه به مرور ارزش و معتبر ما به جهت الگوریتم های google مشخص و معلوم شده و بخت بیشتری برای به دست آوردن منزلت خوا‌هیم داشت. استفاه از ربات برای بالابردن نرخ کلیک موءثر است؟ به طور حتم نه. الگوریتم های وب سایت گوگل خوی کاربران را براساس اطلاعاتی که از آنها جمع آوری می کنند تحلیل خواهند کرد. ربات ها دیتاها مهمی مثل IP، ناحیه جغرافیایی، سن، جنسیت و سابقه جستجو در internet را ندارند در سرانجام تشخیص آن‌ها به جهت وب سایت گوگل فعالیت دشواری نیست. اعتنا نمایید که در صورتی که این ترفند تاثیرگذار بود هیچوقت سازندگان ربات ها اهمیت ارزش هایی بسیار پایین خدمات خویش را عرضه نمیکردند!

  • acro

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی