فاکتورهای سئو

تا کنون در زمینه‌ی سئو و باصرفه سازی های موتور جستو و جو گر تحقیق و مطالعه کرده اید؟ در صورتیکه چنین است بایستی بدانید که گوگل الگوریتم ها و عواملی را که در‌این جایگاه بندی ها تاثیر گذارند را نشر داده که در‌این مقاله به ۲۰۰ دلیل برتر میپردازیم . البته این فاکتور ها چه می باشند و چه تاثیری بر روی مرتبه ی تارنما میگذارند . در‌این مقاله قصد داریم به بررسی ۲۰۰ فاکتور سئو بپردازیم . بعضا از آنها تایید گردیده اند و بعضی دیگر هنوز جای سوال دارا هستند . با ما همراه باشید .

 

۲۰۰ فاکتور سئو

ارتفاع قدمت دامنه

مت کاتز دراین باره اظهار می نماید : دامنه ای که شش ماه پیش ثبت شده‌است و دامنه ای که 1سال از عمرآن می گذرد چندان تفاوتی با نیز ندارند .

 

به ابلاغ دیگر , گوگل به ارتفاع قدمت اهمیت می‌دهد البته مضاعف کم .

 

لغت ها دارای اهمیت در لینک و پیوند

این مورد دیگر همانند گذشته به کارگیری ی پیشین خویش را ندارد البته به کار بستن از آن خالی از لطف نیست و میتواند تحت عنوان یک رابط عالی فعالیت نماید . از همگی این ها اصلی خیس این است که موتور های جست و جو عبارات اساسی که بعداز دامنه می‌آیند را به طور پر رنگ نشان میدهد .

 

لغت ها اصلی در اولِ دامنه

آن مدل از دامنه ها که ابتدا با عبارات با اهمیت دارای ربط آغاز میشوند نسبت به دامنه هایی که هیچ واژه حیاتی ندارند و یا این که عبارات دارای اهمیت آنان در میانه و یا این که پایان ذامنه است از اعتبار بالاتری برخوردارند .

 

درین ارتباط می‌توانید مقاله تعداد استعمال از کلمه ها اصلی و یا این که شیوه گزینش لغات اصلی را مطالعه نمائید .

 

 

مدت ثبت دامنه

کارشناسان گوگل می‌گویند :

 

دامنه هایی که قیمت بالایی دارا‌هستند معمولا برای دوران متعددی مورد استعمال قرار می‌گیرند در حالیکه دامنه های کم بها کمتر از یکسال به کارگیری میگردند . بنابرایین در صورتی مورخ انقضای دامنه ای رمز رسد این انقضا تحت عنوان فاکتوری در اعتبار آن دامنه قلمداد می شود .

 

لغت ها اصلی در ساب دامین

طبق پژوهش ها سایت MOZ که در سال ۲۰۱۱ انجام یافته است نشان می‌دهد که عبارات حساس در ساب دامین می‌تواند تا حد متعددی جایگاه بندی وبسایت را ارتقاء دهد .

 

تاریخچه دامنه

سوابق ی تاریخی وبسایت ها که در زمان زمان یکسری صاحب داشته اند و یا این که به طور سینوسی در گیر فرود و صعود بوده اند بوسیله گوگل از تازه تهیه و تنظیم میشوند . این فعالیت سبب می شود تارنما هایی که بدین دامنه ها مراجعه کنرده اند ریست شوند .

 

EMD یا این که دامنه ی یکسان

EMD مخفف Exact Match Domai است که در معنای دامنه ی دقیقا همتا یا این که یکسان به طوریکه دامنه یک وبسایت دقیقا به عبارتی واژه ی اساسی مورد توقع باشد , مثلاً Seo . com . این نوع دامنه ها کارایی متفاوتی دارا‌هستند که در حالتی‌که قادر است کارساز باشد که تارنما باکیفیت باشد . درصورتی که در وبسایت های کم کیفیت و یا این که بی کیفیت به کارگیری شوند احتمالا مقابل EMD شکننده باشند . مت کات در نشستی در سا ۲۰۱۲ تیتر کرد : تغییرات انجام یافته در الگوریتم گوگل از میزان نمایش دامنه های دقیقا یکسان بی کیفیت در نتایج جست و جوی‌بار گوگل کم خواهد کرد .

 

 

 

داده ها Whois سری در قبال همگانی

همان طور که احتمالا بدانید Whois اینترنت سایتی است که از روش آن می‌توانید صاحب یک دامنه را شناسایی نمائید . داده ها whois های محرمانه میتواند بیان کنده این قضیه باشد که مالکان این گونه دامنه ها اطلاعاتی برای پنهان کردن دارا هستند . مت کاتز می گوید : زمانی داده ها Whois آن‌ها‌را بررسی می کردیم متوجه شدیم تمامی آن‌ها دارنده خدمت حفظ محرمانه می باشند . این اکانت های سری Whois ذاتا چیز بدی نیست . ولی در صورتی فاکتور های گوناگون را در لحاظ بگیرید شاید مقداری غیر نرمال به حیث رسد .

 

جریمه های مالک دامنه

در صورتی‌که فردی به وسیله گوگل تحت عنوان اسپم شناسایی شود تمام تارنما هایی که بدین فرد مربوط می گردند را با توجه بیشتری پایین حیث میگیرد و این فعالیت میتواند درجه بندی گوگل را زیر تاثیر قرار دهد .

 

دامنه های کشوری مرحله بالا

خوبتر است در حیث داشته باشید که دامنه های کشوری مرحله بالا ( مانند . ir ) درجه تارنما را در آن مرز و بوم افزایش میدهد ولی مرتبه بندی جهانی را محدود می نماید .

 

فاکتور های سئو مربوط به ورقه اینترنت

قرار دادن کلمه و واژه مهم در تگ تیتر

دومی بخش با اهمیت محتوی تارنما تگ تیتر است که در کنار محتوای کاغذ قرار می‌گیرد . بدین ترتیب به کار گیری ی مطلوب از آن قادر است یک سیگنال قادر سئو One - Page برای گوگل ارسال نماید . و به کارگیری از کلمه و واژه مهم در تگ تیتر یاری اکثری در افزایش جایگاه در گوگل می کند .

 

تگ کردن تیتر که با واژه و کلمه با اهمیت شروع می شود

مبتنی بر داده های بدسست آمده از وب سایت MOZ تگ کردن عنوانی که با کلمه و واژه اصلی آغاز می شود از تگ کردن تیتر هایی که لغات مهم در انتهای آنها قرار گرفته خوب تر و موءثر خیس کار خواهد کرد .

 

واژه و کلمه دارای اهمیت در تگ توضیحات

وجود واژه و کلمه مهم در Meta Description علامتی دیگر برای رابطه دادن وبسایت است . این مورد فعلا یک فاکتور مسقیم برای سئو محسوب نمیشود . ولی سبب میشود که یوزرها بیشتری روی پیوند وبسایت شما کلیک نمایند و در CTR را ارتقا می دهد که در پایان سبب به ارتقاء مرتبه تارنما در گوگل خواهد شد .

 

واژه اصلی ظواهر شده در تگ H1

تگ های H1 یا این که به عبارتی عنوان یک دومی تگ هایی میباشند که دارای ربط بودن کار و قضیه وبسایت را برای گوگل ارسال می نمایند . این نتایج مبنی بر مطالعات انجام یافته در تحت به دست آمده : واژه و کلمه مهم عبارتی است که چندیدن توشه در نوشته اساسی تکرار شده باشد . به کار بستن از کلمه ها اصلی در نوشته می‌تواند همانند سیگنالی دارای ارتباط بودن زمینه و عمل را برای گوگل ارسال نماید .

 

ارتفاع محتوا مطلوب

محتوایی که نوشته اضافه و محتوای بیشتری داشته باشد طیف پهناور تری از موضوعات گوناگون را را پوشش می‌دهد و نسبت به مقاله‌ها سطحی و کوتاه حق تقدم داراست . SERPIQ متوجه شده‌است که ارتفاع محتوا با شرایط تارنما درنتایج جستجوی گوگل دارای ارتباط است .

 

تراکم کلمه ها دارای اهمیت

تراکم کلمه و واژه مهم , در واقع تعداد دفعاتی است که یک واژه و کلمه در نوشته تکرار شده‌است . اگرر چه این مورد آن اهمیت دیرین را ندارد البته گوگل گشوده نیز از تراکم عبارات اساسی برای موضوعات تارنما استعمال می نماید . این نکته را در نطر داشت باشید که به کار گیری بیش تر از حد از آن قادر است به اینترنت سایتتان زخم بزند . و چگالی واژه با اهمیت استاندارد ۲ . ۵ % سفارش شده‌است

 

مفهوم پنهان در کلمه ها حیاتی مو جود در محتوا ( LSI )

موتور های جست و جو با به کارگیری از مورد معنا حقیقی وواقعی کلماتی که بیشتراز چندین مضمون‌ دارا‌هستند را پیدا می نماید . مثلا واژه و کلمه ی Apple که نیز به معنای اصلی ترین شرکت تکنولوژی دنیا و نیز در معنای سیب است . بودن و یا این که نبود LSI می‌تواند تحت عنوان نشان کیفی محتوا کار نماید .

 

حضور کلمه و واژه اصلی LSI در تیتر و یا این که توضیحات

صحیح مانند محتوای برگه , لغات با اهمیت LSI جانور در تگ تیتر و یا این که توضیحات می‌تواند به گوگل یاری دهد تا تفاوت در میان عبارات هم معنی را تشخیص دهد و دارای ربط بودن آنان را اثبات نماید .

 

بارگزاری صفحه های HTML

نیز موتور کاوشگر گوگل و نیز Bing برای سکو بندی وب سایت از سرعت بار گذاری صفحه های تحت عنوان علتی تاثیر گذار استعمال می نمایند . موتور های کاوش میتوانند با توجه فراوان فراوان سرعت لود صفخات وبسایت شما‌را بر پایه ی کدها آن و حج فولدر های مو جود در آن بررسی می نمایند و از آن جایی که حق تقدم آنان رضایت یوزرها خودشان است , سایت هایی که سرعت بالاتری دارا هستند و تجربه کاربری مناسب تری ارائه میدهند را در ابتدا نتایج قرار خواهند بخشید .

 

محتویات تکراری

قضیه محتوا برای گوگل زیاد اساسی بوده و می‌تواند تاثیر دوچندان متعددی در کاهش یا این که ارتقا جایگاه وبسایت شما داشته باشد . محتویات تکرای و یکسان چه بسا در شرایطی‌که تصحیح نیز شده باشند گشوده نیز می‌توانند تاثیر منفی بر روی نمایش محتویات وبسایت در موتورهای کاوش گر داشته باشند .

 

Rel=Canonical ( نامتعارف بودن )

در حالتی‌که از این مورد به صحت به کارگیری نمائید , به موتور کاوشگر گوگل این اذن را نمی دهد تا وبسایت شما‌را تحت عنوان یک محتوای تکراری شناسایی نماید .

 

سرعت بارگذری صفحه ها اینترنت در Google Chrome

احتمال دارد گوگل برای مدیر خوب تر بازه زمانی زمان لود وبسایت از داده های کاربری Chrome به کار گیری نماید . به کار بستن از CDN و سیستم های Caching , فشرده سازی کدها و ترکیب فولدر های JS و CSS تمامی می‌تواند به ارتقاء سرعت وبسایت شما یاری دهد .

 

بخوانید : ۵ نکته برای ارتقاء سرعت تارنما

 

باصرفه کردن تصویرها

تصویر های قرار گرفته بر روی وبسایت توسط ی اسم پوشه , نوشته Alt , تیتر , توضیحات و موردها مضاعف دیگر سیگنال های مربوط به مورد مضاعف مهمی را به موتورهای کاوش ارسال می نمایند . که از کلیه ی آنان تگ ALT از اهمیت بیشتری برخوردار‌است و خوب تر از کلمه و واژه دارای اهمیت در‌این بخش استعمال شود .

 

بروزرسانی نکردن به موقع محتوای وبسایت

الگریتم های بروزرسانی تازه گوگل به محتویات جدید بروزرسانی شده اهمیت دوچندان متعددی می دهند . علی الخصوص محتویاتی که در کاوش دارای اهمیت به زمان میباشند . ( محتویاتی که در یک بازه مختص بیشتر مورد اعتنا قرار می‌گیرند . این مدل محتواها بایستی سریعا بروزرسانی شوند . ) گوگل برای این استدلال اهمیت متعددی قائل می شود و در بعضی جستجوها مورخ پایانی بروزرسانی را نشان میدهد .

 

تعداد بروزرسانی های محتوا

دستکاری ها و تغییرات هم تحت عنوان ادله تازه بودن مقاله شناسایی می شود . حذف کردن و یا این که اضافه کردن قسمتی از محتوا نسبت به عوض کردن جزء آن و یا این که عوض کردن تعدادی واژه و کلمه , بروزرسانی چشمگیرتری به حساب آورده می شود .

 

تاریخچه ی بروزرسانی صفحه های

تارنما ها را اگر‌چه وقت یک توشه بروزرسانی می کنید؟ به طور روزمره , هفتگی , ماهانه؟ یا این که اگر چه سال یک بار؟ به روزرسانی آراسته تارنما و رعایت نظم , نقش به سزایی در جایگاه بندی وبسایت داراست .

 

 

پررنگ کردن لغات مهم

درصورتی که در ۱۰۰ واژه ی اولیه نوشته محتوای وبسایت کلمه و واژه های اساسی را به عمل ببرید نشان از دارای ارتباط بودن وبسایت یا این که واژه با اهمیت انتخابی دارااست . پررنگ کردن ( BOLD کردن ) واژه و کلمه اصلی هم میتواند به بات های گوگل اهمیت آن واژه را نشان دهد .

 

عبارات دارای اهمیت جانور در تگ های H2 و H3

به کاربردن کلمه و واژه های حساس در‌این تگ ها نشان از این داراست که وبسایت با واژه و کلمه دارای اهمیت دارای ربط رابطه ضعیف و کوچکی داراست .

 

ترتیب قرار گیری لغت ها اساسی

یکی دیگر از عواملی که قادر است بر روی جایگاه بندی وبسایت تاثیرگذار باشد ترتیب قرار گیری عبارات مهم است . مثلا , روش های تصحیح مو حیوان خانگی را در نطر بگیرید . صفحاتی که عبارت روش های تصحیح گیسو حیوان خانگی باصرفه سازی گردیده اند درجه ی بهتری نسبت به تارنما هایی خواهند داشت که با عبارت حیاتی چه طور مو حیوان خانگی خویش را کوتاه کنیم خواهند داشت . به همین علت تحقیق راجع‌به کلمه ها دارای اهمیت ( Keywords ) مضاعف اهمیت دارااست .

 

پیوند های خروجی کیفیت بالا

بخش اعظمی از کارشناسان سئو بر پایه ی تجربیات خویش می‌گویند پیوند کردن به تارنما هایی که اتوریتی بالا دارا هستند سبب ارتقا اعتبار و درجه در گوگل میشود .

 

مسئله پیوند های خروجی

براساس مطالعات تارنما MOZ , موتور های کاوش گر برای یافتن زمینه سایت شما شاید از پیوند هایی که به آن داده اید تحت عنوان سیگنال به کار گیری نماید . مثلا , در صورتی‌که کاغذ ی شما در سینما است پس لینک و پیوند دادن به صفحه ها مربوط به طبی بی خودی است .

 

محتوای مخصوص یا این که محتوای اسکن

این نکته یکی‌از مهم‌ترین و تاثیر گذار ترین مورد ها سئو می‌باشد . محتوایی که در سایتتان قرار داده اید خودتان ایجاد نموده اید یا این که خیر؟ در صورتیکه از سایتی اسکن نموده اید که ایندکس شده‌است به میزان ی محتوای اصل و اورجینال بریتان سکو به همراه نخواهد داشت . و در‌صورتی‌که این بخش متعددی از مطالب وبسایت شما نسخه برداری است احتمال جریمه شدن و حذف از نتایج گوگل دوچندان بالا خواهد بود .

 

محتوای تکمیل کننده اثرگذار

طبق راهنمای مرتبه بندی گوگل , یکی مواقعی که کیفیت تارنما و صفحه های آن را به خیر نشان می‌دهد محتوای تکمیل کننده اثر گذار است . به کار بستن از تبدیل ارز , خودرو اکانت , و راهبرد های تعاملی مثال هایی از محتوای تکمیلی موثر محسوب می‌شوند .

 

پیوند های خروجی

در هر کاری میانه روی و میانروی را می بایست رعایت نمایید و هر مورد از موردها سئو را به صورت ارگانیک اجرا کنید . در صورتیکه بیش تر از میزان از لینک و پیوند های فرنگی به کارگیری فرمائید تاثیر منفی بر روی مرتبه خواهد گذاشت .

 

عنصر های چندرسانه ای

به کار بستن از محتوای مالتی مدیا ( مولتی مدیا ) مانند فیلم , عکس , میتواند کیفیت بالای محتوای شمارا نشان دهد .

 

لینک و پیوند های داخلی به ورقه

پیوند های داخلی اهمیت مقاله را به دیگر صفحه ها وب سایت شما نشان میدهد . و همینطور سبب ساز میشود که مطالب شما خوب تر و سریعتر در گوگل ایندکس شود .

 

پیوند های داخلی کیفیت خوب در ورقه

پیوند های داخلی دارای اعتبار از صفحه ها دیگر می‌تواند تاثیر بسزایی نسبت به صفحاتی که مرتبه ی کاغذ آن‌ها ضعیف است و یا این که جایگاه کاغذ ندارند داشته باشد .

سطح خوانش

شک وتردید نکنید که گوگل تراز خوانش برگه ی شمارا بررسی می نماید و آن را برایتان مرحله بندی می نماید . معمولا این فعالیت را برای تارنما ها انجام میدهد . ولی مشخص و معلوم نیست گوگل چه کاری با این داده ها انجام میدهد , بعضی بر این باورند که مرحله خوانش تازه کار بر مرتبه بندی گوگل امداد می نماید زیرا طیف بزرگ تری از اشخاص قوی به تلاوت آن می باشند ولی بعضا دیگر این نظریه را پذیرش ندارند .

لینک و پیوند های متعلق

لینک و پیوند های متعلق به خودی خویش خدشه ای به تارنما شما وارد نمیکنند , البته در حالتی که تعداد این لینک و پیوند ها بیشتراز حد باشد گوگل اعتنا بیشتری بر بقیه سیگنال های متعلق می نماید تا معلوم نماید که شما تارنما متعلق نیستید .

 

خطاهای HTML / اعتبار W3C

در صورتیکه تعداد خطاهای HTML مضاعف باشد و یا این که خطاها برنامه نویسی داشته باشید نشان دهنده ی این است که محتوای شما از کیفیت ضروری برخوردار نیست . یکی‌از موضوعات مورد مشاجره این است که بخش اعظمی از کارشناسان سئو بر این باورند که اعتبار W3C سیگنالی کیفیت بالا ضعیف است .

 

اعتبار دامنه ی ورقه صاحبخانه

در شرایطی‌که دو وبسایت و یا این که برگه در تمامی ی مورد ها یکسان و شبیه باشند , آن کاغذ ای که بر روی دامنه ی دارای اعتبار تری قرار گرفته است جایگاه ی بالاتری نسبت به ورقه ای که در دامنه ی کم اعتبار تری قراردارد خواهد داشت .

 

ارتفاع نشانی URL

هر چه ارتفاع نشانی URL شما بیشتر باشد چشم شدن وبسایت شما بوسیله موتور جست و جو کمتر خواهد بود و جراحت بیشتری خواهید مشاهده کرد .

 

مسیر نشانی URL

در حالتی که برگه تان به صقحه ی تارنما با اهمیت نزدیک باشد اعتبار آن بیشتر خواهد بود .

 

ویراستاری انسانی

این قضیه هم تماما تایید نشده است ولی گوگل حق انحصاری یک پتنت را دارااست که به ویراستاران انسانی اذن می‌دهد بر روی SERP تاثیر داشته باشند .

 

مدل بندی های صفحه های وب سایت

گونه بندی صفحه ها

طبقه ای که برگه وبسایت در آن ظواهر می شود یک سیگنال دارای ربط است . ورقه ای که قسمتی از یک طبقه بندی دارای ربط است نسبت به صفحاتی که در طبقه بندی غیر دارای ربط قرار گرفته است , امتیاز دارای ربط بودن بیشتری کسب خواهد کرد .

 

تگ های وردپرس

تگ ها فقط برای وردپرس آرم دارای ارتباط بودن می باشند . بر طبق تارنما Yoast . com : فقط روش برای بهبود سئوی وبسایت , دارای ربط کردن یک قسمت از محتوا به بخش های دیگر است . همینطور دارای ربط بودن گروهی از متن ها به یکدیگر مضاعف کلیدی خواهد بود .

 

واژه و کلمه اساسی در URL

این مورد هم یک سیگنال دارای اهمیت در سکو بندی تارنما است . و درصورتی که که واژه و کلمه اساسی شما پارسی است , توصیه می‌کنیم که آن را به طور پارسی در پیوند بکار ببرید .

 

حرفه URL

طبقه بندی در حرفه های URL بوسیله گوگل خوانده می شود و میتواند در فهم و شعور خوبتر گوگل از زمینه محتوای وب سایت یاری دهد .

 

منابع و مراجع

نسبت دادن به منابع و مراجع , همانطور که در مقاله ها پژوهشی صورت میگیرد , احتمالا آرم کیفیت بالای وبسایت باشد . راهنمای کیفیت گوگل می گوید که بازدیدکنندگان بایستی بر روی منابع جانور در یک کاغذ مختص اعتنا بیشتری داشته باشند . زمینه بایستی تخصصی و هم دارای اعتبار باشد . با اینحال گوگل به کار بستن از لینک و پیوند های فرنگی تحت عنوان یک فاکتور درجه بندی را رد می نماید .

 

فهرست های شماره دار و نشان دار شده

این لیست ها یاری می نماید محتوای وب سایت برای مطالعه خوانند‌گان شکسته شود . این مورد به استفاده کننده پسند بودن محتوا یاری می نماید . گوگل هم محتوایی با شماره ها و علامتها را ترجیح میدهد .

 

حق تقدم برگه در نقشه تارنما

اولویتی که به یک ورقه از روش پوشه Sitemap . xml داده می شود شاید بر روی جایگاه بندی تاثیر بگذارد . در شرایطی که که از وردپرس به کارگیری میکنید پلاگین Google XML Site Map این قابلیت و امکان را به شما می دهد .

 

پیوند های خروجی بیش تر از حد

این آیتم پیش از این ذکر شده شده‌است . بعضا از صفحه های به پیوند های بخش اعظمی رویه دارا هستند و همین فرمان موجب غیر قابل فهم شدن و پرت شدن حواس از محتوای دارای اهمیت شود .

 

تعداد لغت ها حیاتی فرعی برای درجه بندی وب سایت

در صورتیکه وبسایت دارنده سکو بندی های دیگری برای عبارات متفاوت باشد , احتمالا نشان دهنده کیفیت محتوا باشد .

 

قدمت کاغذ

اگر چه گوگل محتوای جدید را ترجیح می‌دهد , یک برگه کهن که به صورت منظم آپ تو دیت رسانی می شود احتمال دارد سعی بهتری نسبت به یک صفحۀ نو داشته باشد .

 

کاغذ بندی کاربرپسند

در راهبرد کیفیت گوگل آمده است که : ورقه بندی صفحه ها کیفیت عالی کیفیت عالی سبب ساز می شود محتوای کلیدی فورا قابل رویت باشد .

 

دامنه های بوستان شده ( Parked Domains )

به روزرسانی گوگل در دسامبر سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد که چشم شدن دامنه های بوستان شده در موتورهای کاوش کاهش پیدا کرده است .

 

محتوای اثر گذار

گوگل می‌تواند فی مابین محتوای باکیفیت و موثر تمایز قائل شود .

 

فاکتورهای مربوط به وبسایت

محتوایی که بها های اختصاصی به شخصی آماده می نمایند

گوگل تارنما هایی را که محتوای آن‌ها حرفی برای بیان کردن ندارند و قیمت چندانی ندارند را از لیست خویش حذف می نماید . خصوصا وب سایت های متعلق .

 

صفحه رابطه با ما

گوگل وب سایت هایی که روش های مختلفی برای رابطه برقرار کردن با مشتریان دارا‌هستند را ترجیح می‌دهد . برای هم خوانی بودن اطلاعات دردسترس در Whols پاداش می‌گیرند .

 

اعتماد دامنه و مرتبه ی اعتماد

فاکتوری اصلی دیگری که در درجه بندی تاثیر دارااست اعتماد یا این که اعتبار یک وبسایت است که ازطریق تعداد لیک هایی که از وبسایت های دارای اعتبار داده می شود میزان گیری می شود .

 

معماری تارنما

معماری عالی می‌تواند محتوای شمارا مرتب سازی نماید .

 

به روزرسانی های وبسایت

فاکتوری حساس در جایگاه بندی وب سایت این است که اگر چه وقت یک توشه وبسایت و محتوای آن را به روزرسانی می‌کنید .

 

تعداد صفحه ها

علامتی از اعتبار وبسایت تعداد صفحاتی است که هر وبسایت دارااست . این عمل به موورهای کاوش یاری می نماید وب سایت های حیاتی و بزرگ را از وب سایت های متعلق پاک دهند .

 

داشتن نقشه وبسایت

این فاکتور به ایندکس شدن تارنما شما و چشم شدن آن بوسیله موتوهای کاوش یاری می نماید .

 

زمان بالا بودن ( uptime ) وب سایت

وخیم بودن وبسایت به خاطر مشکلات سرور ی تواند در جایگاه بندی و ایندکس شدن وبسایت شما تاثیر منفی بر جای بگذارد . در‌حالتی که زمان فساد شایت صحیح نشود ساست ایندکس نمی ششو .

وضعیت سرور

شرایط سرور بر روی جایگاه بندی وبسایت در مکان های جغرافیایی متعدد تاثیر میگذارد . این فاکتور برای جستجوهایی که براساس حالت جغرافیایی صورت میگیرند فراوان اساسی است .

 

( در‌این ارتباط می بایست دقت داشته باشید که سرور های درون کشور ایران اگر‌چه نیز که سرعت مطلوبی داشته باشند , شاید رابطه و سرعت خیر و خوبی با سرورهای گوگل نداشته باشند , براین اساس ما به کارگیری از سرورهای اروپایی و آمریکایی را سفارش می‌کنیم . )

 

1

گواهی طومار SSL

گوگل از پروتکل SSL هم تاثیر مثبت در سئو وبسایت دارااست و گوگل آن را تحت عنوان یک نکته مثبت نظارت می نماید .

 

وضعیت به کارگیری از سرویس ها و صفحه های اطراف سری

این دو کاغذ قابل اعتماد بود وبسایت را در وب تایید می نماید .

 

ااطلاعات تکراری متا در تارنما

داده ها تکراری متا شاید چشم شدن تمام صفحه ها وب سایت شمارا پایین تاثیر قرار دهد .

 

ناوبری بردکرامب

این دسته ناوبری زیاد بین یوزرها دوست داستنی است به این دلیل‌که به یوزرها و موتورهای کاوش می گوی در کجای وب سایت قرار دارا‌هستند . هر دو وبسایت SearchEngineJournal . com و Ethical SEO Consulting داعیه می نمایند که‌این مورد جزء فاکتورهای سکو بندی است .

 

با صرفه کردن وب سایت برای گوشی

تیم گوگل توصیه می نماید که وبسایت های پباده سازی نمایند که به گوشی اساسی باشدو برخورد نشان دهند . تارنما های عکس العمل گرا به احتمال بسیار درجه بندی بهتری در موتورهای کاوش خواهند داشت . در واقع آنان تگ Mobile Friendly بودن را به وب سایت هایی که به صحت در دستگاه های موبایلی نمایش داده می شود بیش تر می نمایند . همینطور گوگل وبسایت هایی که در جستجوی تلفن همراه , سازگار نیستند را جریمه می نماید .

 

یوتیوب

بدون شک ویدئوهای یوتیوب در SERP ارجح خیس خواهد بود ( این مسئله به احتمال مضاعف به خاطر مالکیت گوگل بر یوتیوب است ) . در حقیقت تارنما Search Engine Land نشان داده است که ترافیک یوتیوب پس از به روزرسانی پاندای گوگل ارتقا یافته است .

 

امکان به کار گیری از تارنما

وبسایت هایی که به کار گیری و ناوبری دشواری دارا هستند زیرا زان سپری شده درین تارنما ها بالا است در فیض صفحاتی که از آن‌ها بازدید می شود و بانس ریت تاثیر منفی بر روی مرتبه بندی تارنما خواهد گذاشت . این الگوریتم برای حجم متعددی از داده های کاربری است .

 

استفاده از Google Analytics و google webmaster

بعضا اشخاص گمان می نمایند نصب و به کار گیری از این دو می‌تواند ایندکس صفحه ها را بالا غالب شود . این دو آیتم با دادنن داده ها به گوگل تاثیر بسزایی در سکو بندی داراست .

 

حیث یوزرها , آوازه و اعتبار

نظریات و لحاظ یوزرها تاثیر فراوان مهمی در الگوریتم های مربوط به موتورهای کاوش داراست .

 

کارداران مربوط به بک پیوند

ارتفاع قدمت دامنه ی پیوند دهنده

بک لینک و پیوند های داده شده از دامنه های کهن خیس میتوانند از بک لینک و پیوند های تازه توانمند خیس باشند .

 

تعداد دامنه های پیوند شده

همان گونه که در نمودار پایین آمده است , یکی‌از مهم‌ترین فاکتورهای درجه بندی دامنه های ارجاع دهنده است .

 

پیوند های حاصل از آی پی نشانی های کلاس C غیروابسته

پیوند هایی که که از IP نشانی های گوناگون به دست میایند خیل عظیم تارنما های پیوند شده به شما‌را نشان می‌دهد .

 

تعداد صفحه ها پیوند شده

یک فاکتور رنبه بندی ممجموعه صفحه های لینک و پیوند شده‌است .

 

تگ ALT برای عکس ها

همان طور که می‌دانید نوشته ALT ورژن چهره ای , متنِ یک لینک و پیوند است .

 

پیوند های دامنه ی آموزشی

مت کاتز اشاره می نماید که دامنه های مرحله بالا دلیل مهمی در جایگاه بندی تارنما نیستند . با اینحال , این قضیه بازدارنده از این نمیشود که سئوکاران اهمیتی به دامنه های مرحله بالا ندهند .

 

اعتبار ورقه پیوند شده

اعتبار کاغذ لینک و پیوند شده یک کدام از مهمترین فاکتورهای درجه بندی اعتبار ورقه ارجاع شده‌است .

 

اعتبار دامنه ی پیوند شده

یک کدام از دامنه هایی که نقش بسزایی در اهمیت لیینک ها دارااست دامنه ی ارجاعی است .

 

لینک و پیوند های وارده از رقبا

پیوند هایی که از وب سایت هایی با جایگاه بندی یکسان به دست می‌آیند شاید بها بیشتری برای رتبۀ یک ورقه در واژه مهم یگانه داشته باشند .

اشنراک گذاری صفحه های ارجاع شده در شبکه‌های‌مردمی

هر چه اشتراک یک کاغذ در یک کانال اجتماعی بیشتر باشد قیمت لیک ها بیشتر می شود .

 

پیوند هایی که از همسایگی بد به دست میایند

پیوند های به دست آمده از همسایگی بد به تارنما شما زخم می زنند . خواسته به عبارتی وبسایت هایی میباشند که برای پیوند سازی پباده سازی گردیده اند و هیچ حتوای دیگری ندارند . که به عبارتی پیوند فارم ها می باشند .

 

پست میهمان

اگر چه پست میهمان میتواند بخش مهمی از کمپین سئوی کلاه سپید باشد البته پیوند های به دست آمده از پست های میهمان ( مخصوصا لینک و پیوند هایی که در بخش بیوگرافی تالیف کننده قرار میگیرد ) شاید به میزان لینک و پیوند های متنی ارزشمند نباشد .

 

پیوند به دامنه ی ورقه حیاتی که صفحه ها تارنما در آن قراردارد

یکی فاکتورهایی که می‌تواند نقش زیاد بالایی در محاسبه تارنما داشته باشد پیوند دادن به کاغذ دارای اهمیت ارجاع شده باشد .

 

لینک و پیوند های Nofollow

دعوا برانگیزترین موضوعات در سئو لینک و پیوند هایی است که به طور Nofollow میباشد . گوگل درخصوص این می گوید : ما این پیوند ها را دنبال نمیکنیم . این پاراگراف نشان دهنده این است که در مواقعی این پیوند ها دنبال میگردند . تنی چند از این لینک و پیوند ها میتواند نشان دهنده پیوند های ارگانیک و غیرطبیعی تارنما باشد .

 

داشتن تنوع در پیوند ها

درصد بالایی از لینک و پیوند های غیرعادی به دست آمده از مرجع یکسان ( همچون پروفایل انجمن , نگرش های ارسال شده در یک بلاگ ) شاید نشان دهنده اسپم باشد . به عبارت دیگر , لینک و پیوند هایی که از منابع متنوع به دست میایند نماد لینک و پیوند های ارگانیک یک تارنما است .

 

پیوند هایی با لغت ها اطراف آن حمایت شده‌است

کلماتی همچون Sponsored Links , Sponsers و Link Partners سبب کاهش قیمت یک پیوند می گردند .

 

 

لینک و پیوند های داخلی نوشته محتوا

پیوند های قرار گرفته در باطن محتوای نوشته وب سایت از پیوند هایی که در صفحه های دیگر پیدا می‌شوند کارکشته خیس می باشند . نمونه عالی از پیوند های متنی , بک پیوند هایی است که از گستوگرافیک ها ( پُست های یوزرها میهمان ) به دست میایند .

 

تعداد بیشتراز ریدایررکت ۳۰۱ به ورقه

لینک و پیوند های به دست آمد از بک لینک و پیوند های ۳۰۱ سبب ضعیف شدن چکیده و یا این که تمام مرتبه ی برگه خواهند شد .

 

نوشته متن ی بک پیوند ها

بر طبق الگوریتم مهم گوگل : متن‌ها پیوند ها اکثر وقت ها توضیح دقیقی از صفحه ها تارنما نسبت به خویش صفحه ها ارائه می دهند . این آیتم دیگر اهمیت قدیمی را ندارد . ولی گشوده نیز در مواقعی میتواند سیگنال های دارای ارتباط بودن ارسال نماید .

 

نوشته پیوند های داخلی

انکد نوشته نیز می‌تواند منجر شود پیوند های داخلی دارای ارتباط نظارت شون هرچند این مورد کمی گوناگون تحلیل می شود .

 

اختصاص تیتر پیوند

تیتر لینک و پیوند ( همانن عنوانی که زمانی موشواره را روی آن نگاه میدارید ظواهر می شود ) هم میتواند تحت عنوان سیگنال دارای ربط ضعیف فعالیت نماید .

 

TLD کشوری که دامنه به آن ارجاع می شود

تصاحب کردن پیوند از دانه های مرحله بالای میهن ( همانند . de و یا این که . ir ) به جایگاه بندی کشوری آن وب سایت یاری می نماید .

 

محل لینک و پیوند در محتوا

دراین باره بایستی دقت داشته باشید که لینک و پیوند های ابتدایی برگه بها بالاتری نسبت به پیوند های ذیل کاغذ دارا‌هستند .

 

مکان پیوند در کاغذ

این فاکتور زیاد اساسی است که پیوند در کجای برگه قرار گیرد . در کل لیک های قرار گرفته در نوشته محتوای ورقه قیمت بالاتری نسبت به لینک و پیوند هایی در فوتر یا این که سایدبار دارا هستند .

 

 

دارای ارتباط بودن ورقه

الگوریتم Hilltop معین می نماید که لینک و پیوند هایی که از صفحه ها در رابطه با مححتوای صفحه های شما به دست آمده اند و به آن نزدیک ترند اقتدار بیشتری نسبت به صحفاتی دارا‌هستند که هیچ ارتباطی با برگه شما ندارند .

 

نوشته تیتر لینک و پیوند

این فاکتور میتواند به وسیله گوگل تشخیص داده شود که لینکی که به وبسایت خودتان داده اید یک سفارش است و یا این که بخشی از یک نگرش منفی است . هرچه پیوند های اطراف بینش مثبتی داشته باشند بها آن فراتر است .

 

حضور عبارات دارای اهمیت در تیتر

در حالتی‌که در تیتر از کلمه و واژه اساسی به کار گیری نمایید گوگل اعتبار و بها بیشتری برای آن قائل خواهد بود .

 

سرعت لینک و پیوند منفی

در شرایطی‌که پیوند های منفی را به‌سرعت اخذ میکنید مرتبه سایتتان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد .

 

سرعت لینک و پیوند مثبت

اگرسایت شما سرعت اخذ لینک و پیوند مثبت داشته باشد مرتبه بهتری را در گوگل به دست خواهد آورد .

 

پیوند از سوی صفحه ها HUB

گرفتن لینک و پیوند از صفحاتی تحت عنوان منابع نوع نخستین ( HUB ) میتوانند تاثیر فراوان خیر و خوبی بر روی درجه بندی داشته باشند .

 

لینک و پیوند های اخذ شده از وبسایت های دارای اعتبار

این لینک و پیوند ها از مدل nofollow میباشند البته بعضی بر این باورند اخذ لینک و پیوند از ویکی پدیا و یا این که بقیه سایت های دارای اعتبار دیگر می‌تواند بر اعتبار و اعتماد وب سایت اضافه کند .

 

 

کلمه ها همراه

این دسته کلمه ها که در حوالی بک پیوند های شما ظواهر میشوند گوگل را کارکشته میسازند تا قضیه کاغذ و محتوای تارنما را به خیر و خوبی تشخیص دهند .

 

ارتفاع قدمت بک پیوند

بر طبق حق انحصاری ثبت نوآوری گوگل هر چه پیوند ها دیرین خیس باشند نسبت به بک پیوند های جدیدتر درجه ی بالاتری دارا‌هستند .

 

 

لینک و پیوند های وب سایت های جعلی برعلیه وب سایت های حقیقی و واقعی

به دلیل این‌که سبکه های وب لاگ نویسی فراوان متعددی موجود است و توسعه و گسترش یافته است , لینک و پیوند های وارداتی از وبسایت های حقیقی اعتبار بیشتری نزد گوگل دارا‌هستند . موتورهای کاوش معمولا از سیگنال های اسم تجاری و تعامل یوزرها برای تشخیص این دو مورد به کارگیری می نمایند .

 

پروفایل و خصوصیات لینک و پیوند های ارگانیک

هر چه سایتی پیوند های ارگانیک بیشتری داشته باشد درجه بندی بالاتری داشته و بروزرسانی های گوگل مشکلی برایش بوجود نخواهد آورد .

 

لینک و پیوند های متقابل

ابدا لینک و پیوند های متقابل برای گوگل قابل قبول نیستند و بارها گفته که از ساخت چنین لینک و پیوند هایی خودداری نمایند .

 

لینک و پیوند های جانور در محتوای ایجاد شده بوسیله یوزرها

گوگل می‌تواند این لینک و پیوند ها را نسبت به پیوند های حقیقی صاحب و مالک تارنما تشخیص دهد . مطمئناً گوگل قیمت بیشتری برای لینک و پیوند هایی که در WordPress . com ساخت گردیده اند , قائل است تا پیوند هایی که بر روی bestvideosever . wrodpress . com تولید می‌شوند .

 

لینک و پیوند از ۳۰۱

پیوند های به دست آمده از تغییر تحول مسیر ۳۰۱ نسبت به لینک و پیوند های بی واسطه بها کمتری دارا‌هستند . با این حال مت کاتز اظهار می نماید این لینک و پیوند ها هیچ تفاوتی ندارند .

 

میکروفرمت Schema . org

تارنما هایی که از این فرمت به کار گیری می نمایند که یک سیستم امتیازدهی است امتیاز بالاتری خواهند داشت . این عمل سبب فراتر رفتن جایگاه در موتور های کاوش می‌شوند .

 

وب سایت های لیست شده در DMOZ

بخش اعظمی از اشخاص بر این باورند که وب سایت هایی که در DMOZ لیست میگردند جایگاه ی بالاتری در گوگل خواهند داشت .

 

جایگاه اعتماد تارنما پیوند دهنده

سایتی که به شما لینک و پیوند می‌دهد هر چه مرتبه و اعتبار بالاتری داشته باشد می‌تواند به هما میزان جایگاه اعتماد تارنما شمارا فراتر چیره شود .

 

 

تعداد لینک و پیوند های خروجی در یک کاغذ

صفحه های مرتبه های محدودی دارا‌هستند . چنانچه کاغذ ای هزاران لینک و پیوند خروجی داشته باشد پیوند دادن به آن ورقه معمولا نسبت به بقیه صفحه های درجه کمتری خواهد داشت .

 

لینک و پیوند های حاصل از پروفایل انجمن

گوگل این صفحه ها را اسپم می نماید در سود بها متعددی برای آن‌ها قائل نمی‌شود .

 

کلمه ها محتوی لینک و پیوند دهنده

هر چه محتوی بیشتری در یک پست داشه باشید لینک و پیوند گرفته شده از آن بها بالاتری خواهد داشت .

 

مرحله کیفی محتوی پیوند دهنده

درصورتی که محتوی ضعیف باشد لینک و پیوند حاصله از آن قیمت بالایی نخواهد داشت . چنانچه در محتوا از عنصرها مالتی مدیا ( چندرسانه ای ) و یا این که نوشته تغییر و تحول یافته و بازنویسی شده استعمال فرمائید جایگاه بندی تارنما شما بیشتر خواهد شد .

 

لینک و پیوند های صفحه ها ویژه ( Sitewide )

مک کاتز می گوید پیوند هایی که از صفحه ها ویژه فشرده به دست میایند یک لینک و پیوند محسوب می گردند .

 

فاکتورهایی که بر روی تعامل با استفاده کننده تاثیر دارا هستند

تعداد کلیک برای هر کلمه و واژه ی حیاتی

صفحه ها به ازای هر کلیکی که بر کلمه و واژه مهم در CTR صورت می‌گیرد مرتبه بالاتری در موتورهای کاوش خواهد داشت .

 

 

نرخ کلیک ارگانیک برای همه عبارات دارای اهمیت

به دلیل این‌که تمام کلیدواژه ها استفاده کننده محور می‌باشند و با استفاده کننده تعامل دارا‌هستند به ازای هر نرخ کلیک ارگانیک مرتبه بهتری اخذ می نمایند .

 

بانس ریت ( نرخ پریدن استفاده کننده )

اشخاصی که در قضیه سئو عمل می نمایند در زمینه ی بانس ریت ایده ها متفاوتی دارا‌هستند ولی گوگل خویش تایید نموده است که برای آزمایش کیفیت کاغذ این مورد را مورد بررسی قرار می‌دهد . صفحاتی را که یوزرها تخت‌گاز رها می نمایند ابدا مورد های قابل قبولی نیستند .

 

1

 

ترافیک بی واسطه

گوگل این فاکتور را تایید نموده است که از داده های کاربری در کروم به کارگیری می نماید تا معلوم نماید که آیا یوزرها از این وب سایت دیدن کرده اند یا این که خیر . بی تردید وبسایت هایی که ترافیک بی واسطه بالایی داشته باشند نززد گوگل از کیفیت بالاتری برخوردارند .

 

ترافیک بازگشتی

این مورد بوسیله گوگل بررسی می شود تا معین شود آیا یوزرها بعداز بازدید از وب سایت دوابه به آن بازگشته اند یا این که خیر . وب سایت های اینچنینی به احتمال حاذق مرتبه بالایی در گوگل خواند داشت .

 

وبسایت های بلوک شده

این خصوصیت بوسیله گوگل بازنشسته شده‌است و دیگر از آن به کار گیری نمی‌کند . البته پاندا از آن تحت عنوان یک سیگنال انتخاب کیفیت به کارگیری می نماید .

 

بوک برند های کروم

تماما روشن است و همگی یوزرها از آن باخبرند که گوگل داده های یوزرها را گردآوری می نماید . صفحاتی که در گوگل کروم نشانه گذاری شده باشند درجه ی بهتری خواهند داشت .

 

داده ها نوار ابزار در گوگل

از این ااطلاعات تحت عنوان دلیل برای درجه بندی استعمال می شود . با این حال , معین نیست چه اطلاعاتی از این نوار ابزار گردآوری می شود .

 

تعداد کامنت ها

هر چه تعداد بینش های یک وبسایت فراتر باشد گوگل سکو ی بهتری به‌این وبسایت میدهد .

 

زمان توقف ( Dwell time )

گوگل به زمان توقف به طور ویژه ای دقت می نماید . بازه زمانی وقتی که استفاده کننده بعداز جستجوی خویش در گوگل و داخل شدن به وب سایت شما سپری می نماید را زمان توقف می نامند . ای آیتم همینطور تحت عنوان کلیک طولانی در قبال کلیک کوتاه هم شناخته می شود . هر چه زمان بیشتری را در تارنما شما سپری نمایند کیفیت وبسایت شما فراتر خواهد رفت .

 

 

مقررات الگوریتمی یگانه

طراوت پرس و جو

گوگل جایگاه ی بهتری به جستجوی یگانه در صفحاتی که اخیرا تشکیل‌شده گردیده اند می‌دهد .

 

تنوع Query

گوگل برای لغات حیاتی نا مفهوم مانند Ted , WWF یا این که Ruby تنوعی را به SERP اضافه کند .

 

تاریخچه جستجوی اشخاص

وقت وارد گوگل میشوید وبسایت هایی را به طور مکرر مشاهده می‌کنید درجه های بالاتری خواهند داشت .

 

تاریخچه کاوش یوزرها

هر جستجویی جست های بعدی را زیر تاثیر قرار میدهد , این را تحت عنوان زنجیره ی کاوش می‌شناسند . به عنوان مثال , در حالتی‌که به‌دنبال بررسی بگردید و آنگاه برای تستر کاوش نمایید , تستر جایگاه ی بالاتری خواهد داشت .

 

انگیزه قرار دادن جغرافیای مختص

وبسایت هایی که نشانی IP حوزه‌ ای و محصول به عبارتی سرزمین را دارا هستند درجه بالاتری اختصاص میدهد .

 

جستجوی ایمن

درصورتی که جستجوی امن را فعال فرمائید عبارات رکیک و تصایر مستهجن مرتبط با بزرگسالان نمایش داده نمی‌شوند .

 

رینگ های گوگل پلاس

در صورتی‌که به رینگ ی گوگل پلاستان اشخاصی را بیش تر نمایید , گوگل به آنان مرتبه بالاتری می‌دهد .

 

شکایات DMCA

تارنما هایی که شکایات DMCA دارا هستند جایگاه آن‌ها کاهش مییابد .

 

تنوع دامنه

به روزرسانی Bigfoot دامنه های بیشتری را به هر یک از صفحه ها SRRP افزوده است .

 

جستجوهای خرید و فروش ای

گوگل در بعضا مورد ها , برای عبارات مهم مربوط به خرید کردن نتایج متفاوتی را به یوزرها نشان میدهد .

 

کاوش محلی ( Local search )

در بیشتر موردها جستجوهای محلی برفراز جستجوهای ارگانیک نشان داده می گردند .

 

نصیب خبرها گوگل

بعضا کلمه ها مهم منجر گشوده شدن باکسی در کنار خبر و یا این که پیوند دارای ارتباط میگردند .

 

برندهای بزرگ ارجحیت دارا هستند

بعداز بروزرسانی Vince گوگل به برندهای بزرگ در جستجوهای کوچک و کوتاه اهمیت بیشتری می‌دهد .

 

 

نتایج خرید

در برخی موردها نتایج خرید در نصیب ارگانیک تارنما گوگل نمایش داده میشوند .

 

نتایج تصاویر

موتور جستجو گر گوگل در ببسیاری از موردها از نتایجی به کارگیری می کد که یوزرها از آن‌ها در جستجوی تصاویر به کار گیری می نمایند .

 

نتایج Easter Egg

گوگل در آشکار کردن جستجوها فراوان تنوع به خرج می‌دهد . به عنوان مثال , در شرایطی که در نصیب تصاویر گوگل , گزاره ی Atari Breakout را سرچ فرمایید , نتایج شما به بازی ختم می‌شوند .

 

نتایج تارنما واحد برای برندها

کلمه ها اصلی برپایه برندها یا این که مبتنی بر دامنه ها نتایج زیادی از یک تارنما را به نمایش در می‌آورند .

 

شبکه‌های‌عمومی

تعداد توییت های توییتر

صحیح مانند پیوند ها , تعداد توییت ها هم احتمالا بر روی سکو ی گوگل تاثیر گذار باشد .

 

اعتبار اکانت یوزرها توییتر

توییت های به دست آممده از اشخاص با اعتبار و سرشناس با فالوورها بالا ممکن اس بر روی سکو ی تاثیر بسزایی داشته باشد .

 

تعداد پسندهای فسیبوک

صراحت دارد که گوگل در مشاهده تعداد بخش اعظمی از اکانت های چهره بوک ناکارآمد است ولی گشوده نیز تحت عنوان سیگنال ضعیفی برای جایگاه بندی به کار گیری می شود .

 

 

اشتراک گذاری در صورت بوک

اشتذاک گذاری در چهره بوک ( زیرا نظیر بک لینک و پیوند ها کار می نمایند ) تاثیر بیشتری بر روی جایگاه دارا هستند تا تعداد لایک ها .

 

اعتبار اکانت یوزرها رخ بوک

صحیح نظیر توییتر , اعتبار اکانت یوزرها , پسندها , و اشتراک گذاری های حاصل از آن‌ها با عث می شود تاثیر متعددی بر روی مرتبه بندی وبسایت داشته باشد .

 

پین کردن در وب سایت Pinterest

Pinterest کانال اجتماعی با داده های همگانی زیاد است که گوگل اهمیت ویژه ای به‌این پین ها می‌دهد .

 

 

رای های حاصل از وب سایت های اجتماعی

به احتمال بسیار گوگل از به اشتراک گذاری ها در تارنما هایی همچون Reddit , Stumbleupon و Digg تحت عنوان سیگنال اجتماعی به کار گیری می نماید .

 

تعداد گوگل پلاس ها

مت کامتز بر این اعتقاد و باور است که گوگل , تعداد گوگل پلاس را بر روی جایگاه بندی محاسبه نمیکند البته بعید به حیث میرسد که گوگل کانال اجتماعی خودش را نادیده بگیرد .

 

اعتبار اکانت های یوزرها در گوگل پلاس

مواقعی که از اکانت کاربری دارای اعتبار یوزرها در گوگل پلاس به دست میاید نسبت به بقیه اکانت ها ارش بالاتری داراست .

 

نویسندگان مشهور و شناخته شده

در فوریه سال ۲۰۱۳ رئیس برهان گوگل ذکر کرد : بین نتایج کاوش , اطلاعاتی که از پروفایل های آنلاین دارای اعتبار و تایید شده به دست می ایند فراتر از دیگر مورد ها قرار خواهند گرفت . درین موقعیت ارگانیک است که اشخاص بر روی پیوند های فراتر کلیک نمایند . گوگل پلاس مورد ی نوسیندگی خویش را غیر فعال نموده است ولی کماکان از آن تحت عنوان مورد ای برای موءثر بودن محتوای ساخت شده استعمال می نماید .

 

سیگنال های اجتماعی دارای ربط

گوگل از اکانتی که داده ها از آن به دست آمده تحت عنوان داده ها دارای ربط به کار گیری می نماید .

 

سیگنال های اجتماعی تارنما

این سیگنال ها احتمال دارد سبب ارتقاء سکو و اعتبار تارنما شوند و احتمال چشم شدن وبسایت را در نتایج کاوش ارتقا می‌دهد .

 

سیگنال های مربوط به اسم تجاری

نوشته متن اسم مارک

انکر تکست با اسم مارک یک سیگنال قدرتمند و معمولی را تشکیل می دهند .

 

جستجوهای مارک

این آیتم ای زیاد معمولی است . اشخاصی که درپی مارک می گردند در صورتی‌که در گوگل در پی وب سایت شما باشند , گوگل هنگام معین کردن مارک این قضیه را در لحاظ می‌گیرد .

 

 

وبسایت های دارنده کاغذ رخ بوک و لایک

هر برندی می بایست برگه ی چهره بوک داشته باشد و تعداد لایک های اکثری را برای خویش توده آور نماید .

 

تارنما های با برگه توییر و تعداد فاور بالا

برندی که برگه ی توییرش آکنده از فالوور باشد نشان از محبوبیت آن مارک داراست .

 

ورقه ی قانونی مارک کمپانی در وبسایت لینکدین

بخش اعظمی از برندهای دوست داستنی و مطرح در تارنما لینکدین برگه ای برای خویش دارا‌هستند .

 

لیست کارکنان در لینکدین

در‌صورتی‌که برای کارکنان خویش کاغذ ای در وبسایت لینکدین دست و پا نمایید میتواند سیگنالی برای برندتان باشد .

 

حساب های کانال اجتماعی بایستی رسمی باشند

اکانتی که ۱۰۰۰۰ فالوور و تنها دو پست دارااست با حسابی که ۱۰۰۰۰ فالوور و بیشتراز یک سری پست و عمل و تعاملات فراوان است زیاد تفاوت می نماید .

 

در وبسایت های خبری به مارک خویش اشاره نمائید

تمام برندهای مطرح و بزرگ در فیلد خبری گوگل مطرح میگردند . چه بسا بعضا از آنها فید خبری منحصربه‌فرد به خویش را در برگه نخستین گوگل دارا هستند .

 

نیز نسبت دادن بودن ( Co - Citation )

مارک ها می بایست فارغ از اینکه به آنان اشاره ای شود پیوند شوند در این‌حالت تحت عنوان سیگگنال مورد به کارگیری قرار میگیرند .

 

تعداد مششترکان و خواننده‌گان RSS

گوگل دارنده خدمت RSS زیاد محبوبی است از این جهت از داده ها یوزرها برای سیگنال مارک و محبوبیت آن استعمال می نماید .

 

شرایط کسب وکار ها با لیست محلی گوگل پلاس

کسب وکارهای حقیقی و واقعی برای خویش دفتر دارا‌هستند . گوگل از داده ها موقعیتی برای گزینش بزرگ بودن یا این که نبودن مارک استعمال می نماید .

 

تارنما بخشی از کسب و شغل های پرداخت کننده مالیات باشد

سایت MOZ بدین نکته اشاره می نماید که گوگل احتمال دارد به‌این نکته اعتنا نماید .

 

1

 

فاکتورهای On - Site WebSpam

جریمه پاندا

وبسایت های دارنده محتوای بی کیفیت و کم کیفیت در نتایج کاوش نشان داده نمی‌شوند و یا این که کم کم نشان داده میشوند .

 

لینک و پیوند دادن به همسایه بد

در‌حالتی که به همسایه بد لینک و پیوند بدهید تاثیر منفی بر روی چشم شدن تارنما شما در موتور های کاوش خواهد داشت .

 

تغییر‌و تحول مسیرها

تغییر و تحول مسیرهای غلط نباید رخداد بیفتد . این مورد خیر صرفا موجب جریمه شدن وب سایت می شود بلکه وب سایت را از شرایط ایندکس بیرون می نماید .

 

پاپ آپ یا این که تبلیغات مزاحم

ورقه ها و راهنمای درجه بندی گوگل می گوید که پاپ آپ ها و تبلیغات مزاحم نشان دهده یک وب سایت کیفیت خوب ذیل است و سزاوار حضور در صفحه های نخستین گوگل نیست . در کل می توان اعلام کرد که بهبود تجربه کاربری بر سئو تاثیر مثبت خواهد داشت .

 

با صرفه سازی بیشتراز حد تارنما

دربرگیرنده فاکتورهای On - page همچون انباشتن عبارات دارای اهمیت و تگ تیتر , استعمال بیش تر از حد از عبارات حساس و معماری غیر مناسب است .

 

برگه را بیشتراز حد باصرفه سازی نکنید

اکثری از اشخاص بر این باورند که مغایر پاندا , پنگوئن صفحه های را به طور تک انگیزه قرار میدهد .

 

تبلیغات بالای خط تا ( Fold )

الگوریتمی در ورقه بندی وب سایت موجود است که وبسایت هایی که تبلیغات متعددی را بر بالای خط تا داشته باشند را جریمه می نماید . چنانچه سئو و کشب سکو برای شما اهمیت دارااست , بایستی بدین مورد ها دقت داشته باشید .

 

مخفی کردن لینک و پیوند های متعلق

همت برای نهفته کردن پیوند های متعلق قادر است جریمه گوگل را به همراه داشته باشد .

 

 

وبسایت های متعلق

برخلاف عموم گوگل طرفدار تارنما های متعلق نیست و آنان را زیر لحاظ نمی گیرد .

 

 

ساخت محتوی خودکار

این فعالیت ابدا برای گوگل نیکو نیست و در صورت مشاهده چنین ساخت محتوایی در پی جریمه کردن آن‌ها می افتد و یا این که آنان را از موقعیت ایندکس بیرون می نماید .

 

دقت بیش تر از میزان به درجه کاغذ

در حالتی‌که با nofollow کردن لینک و پیوند های خروجی در پی ارتقاء جایگاه کاغذ می‌باشید این عمل احتمال دارد نشان دهنده بازی با سیستم باشد . و تاثیر منفی بر سئو وبسایت شما خواهد داشت .

 

اسپم شدن نشانی IP

در‌صورتی‌که آدرسIP سرور شما تحت عنوان اسپم شناسایی شود تمام وبسایت های جان دار بر روی آن سرور را زیر تاثیر قرار می‌دهد . و بر سئو آن ها تاثیر منفی می‌گذارد .

 

اسپم شدن تگ متا

بیشتراز مقدار لغات حساس به متا طولانی تر نکنید , این فعالیت به سئو وبسایت لطمه می زند و در صورت انجام دادن این فعالیت وب سایت شما جریمه میشود .

 

فاکتورهای Off Page Webspam

نفوذ غیرعادی لینک و پیوند ها

نفوذ ناگهانی و غیر نرمال لینک و پیوند ها نشان دهنده لینک و پیوند های ساختگی است که تاثیر منفی در سئو خواهد داشت , و می بایست پیوند ها به طور ارگانیک ساخته شوند .

 

جریمه پنگوئن

در شرایطی‌که تارنما شما به وسیله پاندا جریمه شود کمتر در جستجوها نمایش داده می شود .

 

پروفایل پیوند ها با درصد بالایی از پیوند های کم کیفیت

لینک و پیوند های دوچندان از منابعی که معمولا بوسیله سئوی کلاه سیاه ( همچون نگرش های وب لاگ و پروفایل انجمن ها ) مورد به کارگیری قرار می‌گیرد احتمالا نشان دهنده بازی با سیستم باشد .

 

 

رابطه با دامنه لینک و پیوند کننده

تحلیلی که بوسیله تارنما MicroSiteMasters . com انجام گرفت , نشان می‌دهد که وبسایت هایی که تعداد بالای پیوند غیرعادی دارا هستند از وبسایت های غیر دارای ارتباط , برای پنگوئن آلرژی تولید می نمایند .

 

 

هشدار لینک و پیوند های غیر نرمال

گوگل پیام بخش اعظمی را در امر کشف کردن لینک و پیوند های غیر عادی ارسال می نماید و این زمینه سبب کاهش مرتبه ی وبسایت می شود .

 

لینک و پیوند هایی از آی پی نشانی کلاس C یکسان

تصاحب کردن تعداد متعددی از پیوند های غیر نرمال در آی پی نشانی یکسان , احتمالا علامتی از پیوند بیلدینگ کانال ای باشد .

 

انکر تکست سَمی

داشتن انکر تکست سمی که به وبسایت شما اشاره دارااست احتمال دارد علامتی از اسپم یا این که وب سایت هک شده باشد . در هر دو مورد , قابلیت و امکان زخم به جایگاه وب سایت موجود هست .

 

جریمه دستی

گوگل راهنمای جریمه دستی خویش رامنتشر نموده است .

 

فروش لینک و پیوند

فروش پیوند هم میتواند بر روی پیج رنک نوار ابزار تاثیر بگذارد و به چشم شدن شما در موتورهای کاوش زخم بزند .

 

Sandbox گوگل

وبسایت های جدیدی که یک دفعه مورد یورش لینک و پیوند های فراوان متعددی قرار میگیرند به Sandbox گوگل منتقل می‌شوند . در این حالت به صورت موقت تارنما شما از لحاظ یوزرها نهفته می‌ماند .

 

رقص گوگل ( Google Dance )

این آیتم هم به طور موقت منجر تغییر تحول در سکو بندی ها می شود . سازه به لحاظ گوگل وب سایت هایی که قصد داراست با سیستم بازی نمایند این روشی فراوان کارآمد است .

 

ابزار رد

به کار گیری از این ابزار احتمالا جریمه الگوریتمی یا این که دستی برای وب سایت های قربانی سئوی منفی را از فی مابین پیروزشود .

 

درخواست تجدید لحاظ

درخواست تجدید حیث اگر که با آن موافقت شود می‌تواند جریمه را از فی مابین چیره شود .

 

طرح لینک و پیوند موقت

پیوند هایی که بوسیله اشخاص ساخته میگردند به‌سرعت بوسیله گوگل شناسایی میشوند . این پیوند ها با طرح لینک و پیوند موقت شناخته گردیده اند .

 

 


تمامی فاکتورهای سئو در سایت

تمامی فاکتورهای سئو در این صفحه برای شما عزیزان درج شده است ، سعی بر این است که هر روز بخشی از سئو را برای شما عزیزان شفاف سازی نماییم البته این بخش از سایت همه روزه در حال آپدیت میباشد.

1- طول عمر دامنه

در گذشته طول عمر دامنه بسیار مهم بود اما امروزه از ارزش آن کاسته شده است مت کاتز  وید دامنه ای که شش ماه از طول عمر آن می‌گذرد با دامنهای که یک سال از عمر آن می‌گذرد فرق آنچنانی ندارد به معنای دیگر می توانیم بگوییم گوگل به طول عمر اهمیت می دهد اما بسیار کم

هر دامنه ای بعد از اینکه یکسال از طول آن بگذرد و برای دومین بار دامنه تمدید گردد تازه اهمیت آن برای گوگل آشکار می‌شود اگر با خود سوال می کنید که چرا اینگونه است جواب این است که اکثر سایتهای سال به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در نهایت بعد از یکسال تمدید نمی شوند به همین دلیل گوگل تا یکسال اول امنیتی به سایت نمیدهد اما بعد از اینکه یکسال اول از عمر سایت بگذرد اهمیت سایت بسیار بیشتر خواهد شد توصیه ما به افراد تازه کار و حتی وبمستران حرفه ای این است که اگر یک  سایت را از صفر بنا میکنید  ابتدا یک ساله ثبت کنید تا گوگل وب سایت شما را به صورت معمول ثبت نماید و سپس سایت را به صورت ۵ ساله تمدید نمایید تا اهمیت آن بیشتر شود